Belgium BEL  
dut  

rss

  • rss
Bedrijfsinfo

BEDRIJF

Amway is een van de toonaangevende directe verkoopbedrijven wereldwijd. Amway werd in 1959 in het Noord-Amerikaanse Ada opgericht, is in meer dan 100 landen en staten actief en had in 2015 een omzet van USD 9,5 miljard.

Amway doet al sinds 1973 succesvol zaken in Europa en is op dit moment in 29 Europese landen actief.
Het bedrijf heeft in Europa ruim 1500 werknemers in dienst. Amway Nederland en België zijn sinds 1978 (Nederland) en 1983 (België) actief op de markt. Amway Nederland en België zijn gevestigd aan de Celsiusweg 18 in Venlo.

De producten van Amway worden door meer dan 3 miljoen onafhankelijke Amway Business Owners wereldwijd verspreid, waarvan 500.000 zich in Europa bevinden.

PRODUCTEN

Amway biedt meer dan 450 schoonheids-, verzorgings- en schoonmaakproducten. Het assortiment merken van Amway bestaat uit voedingssupplementen van NUTRILITE™, cosmetische producten van ARTISTRY™  maar ook schoonmaakproducten van L.O.C.™.

Alle producten worden ontwikkeld in R&D-centra van het bedrijf. De kwaliteit en productveiligheid worden door meer dan 700 wetenschappers en een half miljoen testen per jaar gegarandeerd. Amway heeft 1.150 patenten in bezit en is op dit moment bezig met de aanvraag van nog eens 500 patenten.

De tevredenheidsgarantie van Amway stelt klanten in staat goederen te retourneren en hun geld terug te krijgen binnen 90 dagen na aankoop, ook als de producten zijn gebruikt. Deze regels voldoen zelfs ruim aan de aanbevelingen van de
WFDSA (de wereldfederatie voor directe verkoop).

ZAKELIJKE MOGELIJKHEDEN

Amway biedt iedereen de mogelijkheid een eigen bedrijf te starten door producten van Amway te verkopen. Distributeurs kunnen een keuze maken uit een breed productassortiment en hun eigen bedrijfsdoelen stellen op basis van hun persoonlijke ambitie.

Amway ondersteunt haar distributeurs met verschillende trainingen die op de Amway Academy worden aangeboden. De Amway Academy biedt e-learning cursussen, webpresentaties en persoonlijke trainingen. In 2010 heeft de Amway Academy ruim 3.000 certificaten in heel Europa uitgereikt.

INDUSTRIE

De directe verkoop is een industrie met een omzet van USD 117,5 miljard voor retailverkoop en 74 miljoen vertegenwoordigers wereldwijd.

Amway is lid van Europese bedrijfsorganisaties zoals de EBA (een Europese zakelijke vereniging), Seldia (een Europese vereniging voor directe verkoop), de FEDMA (de Federatie van Europese Direct Marketing), de ERNA (een Europese bedrijvenvereniging voor verantwoorde voeding), de AmCham EU (de Amerikaanse kamer van Koophandel bij de Europese Unie) en de
WFDSA (de wereldfederatie voor directe verkoop).

Daarnaast zijn alle Europese markten in meer dan honderd nationale verenigingen en organisaties onderverdeeld, van voedingsverenigingen, cosmetische verenigingen en Kamers van Koophandel tot marketingverenigingen en talrijke zakenclubs. In Nederland is Amway lid van de Nederlandse vereniging voor directe verkoop waarvan Henk van Bremen, algemeen directeur van Amway Nederland en België, de vice-voorzitter is. In België is Amway lid van de Belgische vereniging voor directe verkoop.

FACILITEITEN

Het internationale hoofdkantoor van Amway, dat meer dan 9 hectare beslaat, bevindt zich in Ada, Michigan (VS). Het hoofdkantoor huisvest kantoren, productiefaciliteiten en 65 kwaliteitsgarantie-/R&D-laboratoria, met een bezetting van ruim 700 wetenschappers, ingenieurs en professionele technici die in verschillende disciplines (chemie, microbiologie, industriële hygiëne, techniek en informatica) werkzaam zijn.

Het bedrijf en de aangesloten maatschappijen bezitten of beheren productiefaciliteiten in de Verenigde Staten, China en Vietnam, waaronder gecertificeerde organische boerderijen die ingrediënten verbouwen voor voedingssupplementen in de Verenigde Staten, Mexico en Brazilië, en distributiefaciliteiten in Noord-Amerika, Europa en Azië. Het bedrijf runt ook regionaal gedeelde servicecentra in Costa Rica en Polen.

Zogenaamde ‘Experience and Promotional Centers’ in zes landen verspreid over Europa bieden nieuwe inzichten in het verleden, heden en de toekomst van Amway. Bezoekers kunnen meer te weten komen over het verkoop- en marketingplan, maar ook over de productlijnen van het assortiment verzorgings-, schoonheids- en schoonmaakproducten van Amway. Daarnaast beschikken de ‘Experience and Promotional Centers’ van Amway over faciliteiten voor promotiedagen, particuliere groepsboekingen, georganiseerde bedrijfsevenementen en trainingsworkshops.

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia