Belgium BEL  
dut  

rss

  • rss
Nieuws, Persberichten - Nutrition
Amway en GAIN pakken het maatschappelijke probleem van de dubbele last aan

2015.03.31 - 

Amway en GAIN publiceren een online portal voor landspecifieke informatie en inzichten over de wereldwijde uitdaging op het vlak van ondervoeding

  

Washington D.C., 31 maart 2015: Amway en de Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN) publiceren een nieuwe online tool die de wereldwijde last van ondervoeding in al zijn vormen openbaart. De tool bevat gegevens uit meer dan 30 landen met lage, matige en hoge inkomens en biedt een gemakkelijke toegang tot statistieken land per land en tot inzichten over de uitdagingen op het vlak van voeding.

 

“Deze dubbele last van ondervoeding is een ernstige mondiale uitdaging die we alleen kunnen aangaan als we beschikken over solide data. We moeten een duidelijker beeld vormen van waar de mensen zich bevinden en van hun voedingstoestand om interventies gericht en efficiënt op te bouwen”, aldus Dominic Schofield, Directeur en Senior Technisch Adviseur bij GAIN. “Het doel van dit project is om het bewustzijn van ondervoeding in al zijn vormen te verhogen zodat politieke, gezondheids- en zakelijke leiders mogelijke oplossingen kunnen bespreken, uitwerken en uiteindelijk implementeren.”

Het project belicht de wereldwijde uitdaging van de dubbele last van ondervoeding en overgewicht en obesitas. Hoewel we zien dat de ondervoedingscijfers bij sommige populaties dalen, blijven ze toch nog hoog in heel wat landen met lage en matige inkomens, waardoor de overlevingskansen en de gezonde ontwikkeling van kinderen in gevaar komen. In India bijvoorbeeld is ondervoeding de belangrijkste risicofactor voor overlijden bij kinderen onder de 5 jaar.¹

Tegelijkertijd hebben veel van deze landen te kampen met een hoge mate van overgewicht en obesitas. In Guatemala bedraagt de groeiachterstand bij kinderen ─ als gevolg van ondervoeding ─ 48 procent², terwijl 55 procent van de vrouwen en 41 procent van de mannen te kampen hebben met overgewicht of obesitas.³

“We staan te popelen om dit project te delen en discussies te helpen stimuleren en oplossingen te onderzoeken om mensen de beste kans op een goede gezondheid te bieden”, aldus Amway Voorzitter Steve Van Andel. “Als wereldwijde marktleider op het gebied van vitaminen en voedingssupplementen bestaat onze missie erin om mensen te helpen een beter leven te leiden. We omarmen deze rol en moedigen Amway distributeurs en anderen over de hele wereld aan om samen met ons deze inspanning te leveren om het bewustzijn te verhogen en de toekomst van onze gemeenschappen te verbeteren.”

Het Malnutrition Mapping Project toont aan dat in vele delen van de wereld nog niet aan de basisbehoeften wordt tegemoetgekomen”, vervolgde hij.

“Amway bezit de expertise om aan deze behoeften te voldoen via zijn Nutrilite™ Little Bits-product, een micronutriëntensupplement dat we hebben ontwikkeld om kinderen tot 5 jaar te helpen de voedingsstoffen te krijgen die ze nodig hebben in de kritieke groei-jaren”, zei hij.

Nutrilite™ Little Bits™ is een zakje met één gram micronutriënten dat werd ontwikkeld door Amway en dat 15 essentiële vitaminen en mineralen bevat voor kinderen van 6 maanden tot 5 jaar. Het wordt een keer per dag vermengd met voedsel en levert de vitaminen en voedingsstoffen die kinderen nodig hebben. Dankzij de Nutrilite™ Power of 5 Campagne wordt Little Bits™ momenteel gratis verstrekt aan gezinnen in zes landen, met de bedoeling om 15 landen te bereiken in 2017.

Dit kaartproject werd gefinancierd in het kader van Amway’s engagement in het Scaling Up Nutrition (SUN) Business Network, dat leden uit de privésector samenbrengt om te onderzoeken welke rol zij kunnen spelen in oplossingen voor ondervoeding. Amway trad in 2014 toe tot het netwerk en is een van de ruim 100 bedrijven die zich inzetten om de mondiale voeding te verbeteren.

U kunt de nieuwe digitale kaart vanaf 31 maart bekijken door te surfen naar gainhealth.org  en te zoeken naar het Malnutrition Mapping Project.

###

Over Amway
Amway is een bedrijf van 10,8 miljard $ actief in de directe verkoop, gevestigd in Ada, Michigan, USA. De bestverkopende merken van Amway zijn Nutrilite™ vitaminen, mineralen en voedingssupplementen, Artistry™ huidverzorging en kleurcosmetica en eSpring™ waterzuiveringssystemen – die allemaal uitsluitend verkocht worden door Amway Business Owners. Met zijn wereldwijde omzet in 2013 is Amway het grootste bedrijf ter wereld voor directe verkoop, volgens de Direct Selling News 2014 Global 100. De jaarlijkse omzet van het bedrijf omvat inkomsten uit de activiteiten in de directe verkoop en andere zakelijke belangen. Voor nieuws over het bedrijf, surf naar globalnews.amway.com.

 

Over GAIN
De Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN) is een internationale organisatie die werd gelanceerd tijdens de Speciale Zitting van de VN over Kinderen in 2002 om menselijk lijden veroorzaakt door ondervoeding aan te pakken. Volgens zijn programma’s zullen er dit jaar meer dan een miljard mensen worden bereikt met een betere voeding. Meer informatie op gainhealth.org.

 

Over het SUN Business Network
Het Scaling Up Nutrition (SUN) Business Network werd opgericht om zakelijke inspanningen te mobiliseren ter ondersteuning van de SUN-beweging, door het wereldwijde bedrijfsleven aan te sporen om zich in te zetten om voeding naar een hoger niveau te tillen en om SUN-landen te ondersteunen om samen met de bedrijven een landgebonden benadering met vele stakeholders in te voeren om voeding naar een hoger niveau te tillen. Tot op heden hebben de SBN-leden zich ingezet om de voeding van 125 miljoen mensen jaar na jaar te verbeteren tegen 2020.

__________________________
¹ http://globalnutritionreport.org/files/2014/11/gnr14_cp_india.pdf
² http://globalnutritionreport.org/files/2014/11/gnr14_cp_guatemala.pdf
³ http://vizhub.healthdata.org/obesity/

 

Perscontact :

Cécile Purnode

Corporate Affairs Manager

Cecile.purnode@amway.com

+32 479 52 69 11

 

 

Geef een reactie

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia