Belgium BEL  
dut  

rss

  • rss
Nieuws, Persberichten - Nutrition Nutrition
Amway brengt duizenden mensen op de been om ondervoeding onder de aandacht te brengen en om een wereldrecord in het GUINNESS BOOK OF WORLD RECORDS™ te verbreken

2015.05.06 - 

Evenementen in het kader van de campagne “Raise Your Hand” leveren de Grootste collage van uitgeknipte handafdrukken op en inspireren duizenden mensen om ondervoeding bij kinderen te bestrijden

 

WASHINGTON D.C., 6 mei 2015 ─ Toen Amway™ om hulp vroeg bij het onder de aandacht brengen van ondervoeding bij kinderen wereldwijd door middel van de “Nutrilite™ Power of 5-campagne”, staken meer dan 260.000 mensen overal ter wereld hun hand op om hieraan mee te werken. En hiermee verbraken zij een bestaand wereldrecord in het GUINNESS BOOK OF WORLD RECORDS™.

Als wereldwijd leider op het gebied van voedingswetenschappelijk onderzoek, ontwikkeling en innovatie heeft Amway haar expertise van Nutrilite™, ’s werelds bestverkopende merk vitaminen en voedingssupplementen*, gekoppeld aan haar passie voor het helpen verbeteren van de levens van mensen. Vorig jaar lanceerde Amway™ de “Nutrilite™ Power of 5-campagne” om de verspreiding van het supplement Nutrilite™ Little Bits™ uit te breiden. Op dat moment werden deze zakjes voedingsstoffen in poedervorm dat 15 voor kinderen essentiële vitaminen en mineralen bevat, in twee landen verspreid. Dit gebeurde via bestaande programma’s die werden gerund door NGO’s (niet-gouvernementele organisaties). Sindsdien is deze campagne uitgebreid naar negen landen en er zijn plannen voor verdere uitbreiding naar nog meer landen.

Amway organiseerde overal ter wereld “Raise Your Hand”-activiteiten en zegde een donatie van USD 1 toe voor elke verzamelde handafdruk om ondervoeding onder de aandacht te brengen en mensen bij de campagne te betrekken. Deze inspanning resulteerde erin dat het record voor de Grootste collage van uitgeknipte handafdrukken werd verbroken en dat meer mensen bekend zijn met dit probleem dat kan worden voorkomen.

Michael Empric, jurylid voor GUINNESS WORLD RECORDS™, bevestigde vandaag dat van de 260.872 verzamelde handafdrukken er 75.200 exemplaren voldeden de strenge eisen van GUINNESS WORLD RECORDS en zijn opgenomen in de officiële telling – meer dan tweemaal zo veel als het vorige wereldrecord van 30.006 handafdrukken.

“De Nutrilite™ Power of 5-campagne en de poging om hier meer dan 260.000 mensen wereldwijd rechtstreeks bij te betrekken zodat we samen ondervoeding bij kinderen kunnen bestrijden, laat heel duidelijk zien wat we kunnen bereiken als we tot actie oproepen,” zei Jeff Terry, wereldwijd manager Maatschappelijk verantwoord ondernemen voor Amway. “Door actief betrokkenheid te tonen en hun handen op te steken, hebben Amway-ondernemers, -werknemers en -klanten een beweging in gang gezet die een positieve invloed heeft op tienduizenden kinderen, families en gemeenschappen. En dan we zijn nog maar net begonnen!”

De aankondiging van het wereldrecord vond plaats in Washington D.C. bij de Founders Council, een jaarlijkse bijeenkomst van de best verdienende Amway-ondernemers, van wie velen zijn betrokken bij de Nutrilite™ Power of 5-campagne en specifiek deelnamen aan “Raise Your Hand”-activiteiten.

“We zijn zeer erkentelijk voor de respons van mensen overal ter wereld,” aldus de voorzitter van Amway, Steve van Andel. “Ondervoeding kan worden voorkomen en de “Raise Your Hand”-evenementen helpen ons om meer bewustzijn te kweken en aandacht te vragen voor deze belangrijke kwestie. Onze hoop is dan ook dat meer mensen betrokken zullen raken bij het verminderen van de impact die ondervoeding heeft op het leven van zo veel kinderen en families. Iedereen die zijn hand heeft opgestoken, heel erg bedankt!”

De collage in de vorm van een boom is te zien in het Nutrilite™ Center for Optimal Health in Buena Park, Californië, VS. Het kunstwerk is ontworpen en samengesteld door de in Grand Rapids gevestigde kunstenaar Georgia Taylor. Bezoekers kunnen de collage bekijken in de wetenschap dat elke afdruk een deel vertegenwoordigt van alle dollars die zijn ingezameld om essentiële voedingsstoffen te bieden aan ondervoede kinderen.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) sterven jaarlijks ongeveer zeven miljoen kinderen onder de vijf ten gevolge van oorzaken die voorkomen hadden kunnen worden. Ondervoeding vormt de onderliggende oorzaak van 45% van deze sterfgevallen. Wanneer de Nutrilite™ Little Bits™ eenmaal per dag worden vermengd met het eten van kinderen, krijgen ondervoede kinderen jonger dan vijf jaar de voedingsstoffen binnen die zij nodig hebben om te overleven en hun potentieel te bereiken. Dit supplement werd ontwikkeld op basis van de aanbevelingen van de  Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) ten aanzien van voedingsstoffen in poedervorm voor kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot 5 jaar.

Hoewel de druk nu van de ketel is om een wereldrecord te vestigen, heeft de Nutrilite™ Power of 5-campagne nog niets aan kracht ingeboet. Nutrilite™ Little Bits™ worden nu in negen landen gedistribueerd en dat aantal zal nog groeien naar 15 tegen het einde van 2016. Vorige maand startte Amway™ het “Malnutrition Mapping Project”, waarbij ondervoeding in kaart wordt gebracht, in samenwerking met de Global Alliance for Improved Nutrition, het wereldwijde samenwerkingsverband voor verbeterde voeding. De digitale kaart en landenrapporten geven eenvoudig toegankelijke informatie over de ontwikkeling van ondervoeding in landen met een laag, gemiddeld en hoog inkomen. Sommige van die landen kampen zelfs met de dubbele last van ondervoeding enerzijds en overgewicht en obesitas anderzijds. Meer informatie over dit initiatief en over andere ‘Power of 5’-initiatieven kunt u vinden op: powerof5.nutrilite.com.

###

Informatie over de Nutrilite™ Power of 5-campagne
Amway heeft de Nutrilite™ Power of 5-campagne opgezet om de aandacht te vestigen op ondervoeding bij kinderen, de cruciale rol die voeding speelt in de ontwikkeling van het kind in de eerste levensjaren en om er uiteindelijk voor te zorgen dat kinderen hun vijfde verjaardag halen, een kritieke mijlpaal in de ontwikkeling van het menselijk lichaam. Dit project werd mei 2014 gestart met als doel om de voedingswaarde te verbeteren van het dagelijkse dieet van ondervoede kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot 5 jaar.

 

Meer over GUINNESS WORLD RECORDS
GUINNESS WORLD RECORDS (GWR) is de algemeen erkende wereldwijde autoriteit als het gaat om prestaties waarmee een record wordt verbroken. Het Guinness Book of World Records werd voor het eerst gepubliceerd in 1955. Wereldwijd zijn er inmiddels meer dan 132 miljoen exemplaren – en 3 miljoen e-boeken – van verkocht in 20 talen, in meer dan 100 landen. Sindsdien is het internationaal befaamde merk ook beschikbaar op meerdere mediaplatformen; de wereldwijde televisieshows van GUINNESS WORLD RECORDS worden jaarlijks door meer dan 750 miljoen mensen bekeken en meer dan een half miljoen kijkers zijn geabonneerd op het YouTube-kanaal van GWR. Bovendien trekt de wereldwijde website jaarlijks 14 miljoen bezoekers en heeft de organisatie meer dan 8 miljoen fans op Facebook

Over Amway

Amway is een toonaangevend familiebedrijf en verkoopt meer dan vierhonderd verschillende, kwalitatief hoogwaardige consumentenproducten in de categorieën beauty, wellness en homecare. De producten worden uitsluitend via zelfstandige distributeurs verkocht aan consumenten. Het bedrijf werd in 1959 opgericht in Ada, Verenigde Staten en is actief in meer dan honderd landen. In 2014 heeft Amway een omzet gerealiseerd van 10,8 miljard dollar.

Amway’s best verkopende merken zijn NutriliteTM vitamines, mineralen en voedingssupplementen, ArtistryTM huidverzorging en cosmetica en eSpringTM waterbehandelingssystemen. Meer informatie over Amway kan gevonden worden op news.amway.be.

 

*Op basis van de demografische gegevens die beschikbaar zijn voor specifieke markten en de onderzoeken die tussen mei 2013 en juni 2014 door een onafhankelijk onderzoeksbureau zijn uitgevoerd in China, India, Japan, Korea, Maleisië, Rusland, Taiwan, Thailand, de Verenigde Staten en Vietnam.

 

Perscontact :

Cécile Purnode

Corporate Affairs Manager

Cecile.purnode@amway.com

+32 479 52 69 11

Links:

22/04/2015 – CSR Report

 

 

Geef een reactie

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia