Belgium BEL  
dut  

rss

  • rss
Persberichten - Amway
Amway bericht over een omzet van 8,8 miljard USD in 2016

2017.02.08 - 

DA, MICH., VS (8 februari 2017) – Vandaag kondigde Amway aan dat het in boekjaar 2016, dat eindigde op 31 december 2016, een omzet genereerde van 8,8 miljard USD, een daling van 7 percent ten opzichte van 2015.  De specialist in directe verkoop verhoogde de omzet in zeven van zijn 10 topmarkten, maar ervoer verzwakkende marktomstandigheden in China. 

“Wereldwijd deed Amway het goed in 2016”, zei de Voorzitter van Amway Steve Van Andel.  “We kenden een omzetgroei in verschillende topmarkten, groeiden met dubbelcijferige percentages in negen andere markten, en breidden onze business verder uit in China want we willen voordeel halen uit verschuivende marktomstandigheden en het groeipotentieel van de markt op lange termijn aanwenden. 

“We stellen bovenal verheugd vast dat het model van de directe verkoop in de markt relevant blijft en aan relevantie wint, omdat mensen waarde schenken aan persoonlijke aanbevelingen. Bovendien stelt de technologie onze distributeurs in staat om, waar en wanneer ook, in verbinding te staan met klanten.”

Wanneer Amway vooruitblikt naar 2017, ziet het grote opportuniteiten op basis van verschillende factoren, zoals:
• Mensen staan positief tegenover ondernemerschap en zien zichzelf wel business owner worden.  Volgens het Amway Global Entrepreneurship Report (AGER – jaarrapport van wereldwijd ondernemerschap) van 2016 liet 77 percent van de mensen zich positief uit over ondernemerschap en zag 43 percent het zitten om een eigen zaak op te starten.
• De millennials voelen zich aangetrokken tot de business van Amway.  In de Verenigde Staten, bijvoorbeeld, behoort het merendeel van de mensen die vorig jaar een Amway-business opstartten tot de generatie Y.  Het AGER-rapport van 2016 toonde aan dat vele millennials (52%) zich in staat achtten om met een eigen zaak van start te gaan.
• De nieuwe productcategorieën van Amway overtreffen de verwachtingen.  Het merk van energiedranken, snacks en sportvoeding XS™ kent een snelle groei sinds het in 2015 door Amway werd overgenomen. Het kende vorig jaar een groei van 40 percent.  Het merk is nu verkrijgbaar in bijna 50 landen en de lancering van sportvoedingsproducten in 2016 overtrof de verkoopdoelstellingen. 
• De expertise van Amway in voeding, in combinatie met de ondersteuningskracht van de distributeurs, blijft zijn vruchten afwerpen voor de consumenten.  Amway’s programma voor gewichtsbeheersing BodyKey by Nutrilite™ kende bijvoorbeeld een groot succes in Zuidoost-Azië omdat kwalitatieve producten gecombineerd worden met een maatschappelijk programma met betrekking tot gewichtsverlies en gezond eten.  Meer dan 70.000 mensen in Zuidoost-Azië nemen deel aan deze programma’s en het aantal deelnemers blijft toenemen.
• De convergentie van onze productcategorieën, zoals voedings- en schoonheidsproducten, blijft sterk aanwezig.  Het onlangs gelanceerde Truvivity by Nutrilite™, een supplement voor huidhydratatie, overtreft de verkoopverwachtingen en de distributeurs boeken succes door het product te koppelen aan premium huidverzorgingsproducten zoals Artistry Hydra-V™.
• Het model van directe verkoop is aantrekkelijk.  Over de laatste vier jaar kende de directe verkoop een wereldwijde groei van 20 percent.  Dezelfde data van de World Federation of Direct Selling Associations (wereldwijde federatie van directe verkoopverenigingen) geven een jaarlijkse omzet in de sector aan van 183,7 miljard USD (gegevens van 2015).

“We geloven dat in een wereld waarin mensen meer dan ooit keuzes kunnen maken – meer in het bijzonder over hoe geld te verdienen, waar ze producten vinden en wie hen tips en inzichten bezorgt – we goed geplaatst zijn om individuen te helpen aan hun verschillende behoeften te voldoen door te kiezen voor een product of een businessopportuniteit van Amway”, aldus Doug DeVos, president van Amway en voorzitter van de World Federation of Direct Selling Associations.  “Bijna 60 jaar nadat we ons openstelden voor business door anderen te helpen zich open te stellen voor business, is er veel veranderd, maar de waarde van een businessopportuniteit die open is voor iedereen is niet veranderd.”
De vaardigheidstrainingen en de digitale ondersteuning die het bedrijf ter beschikking stelt zijn alvast twee van de vele voordelen van een eigen Amway-business.  De distributeurs namen in 2016 deel aan meer dan vier miljoen gratis online opleidingssessies, gericht op verkoop en algemene businessvaardigheden en onze productmerken / categorieën.  Het bedrijf lanceerde ook een waaier aan digitale hulpmiddelen in markten over de hele wereld, ter ondersteuning van het bedrijfsbeheer, training, productinformatie en productaanbevelers om distributeurs te helpen bij het verkopen van producten, beheren van hun dagelijkse taken en opbouwen van hun business.

 
Feiten & Cijfers van 2016:

• Omzet per productcategorie in 2016: Voeding, 49 percent (+3% t.o.v. 2015); schoonheids- en persoonlijke verzorging, 25 percent (zelfde als in 2015); duurzame producten, 15 percent (-1% t.o.v. 2015); thuiszorg, 7 percent (zelfde als in 2015); andere, 4 percent (-2% t.o.v. 2015). 

• De grootste productlanceringen voor Amway in 2016 waren de productlijn voor huidhydratatie Truvivity by Nutrilite™, Artistry Flora Chic™, het eerste premium parfum van Artistry™, en de verdere uitrol van Artistry Supreme LX™, luxueuze anti-aging gezichts- en oogcrèmes.

• De top 10-landen voor Amway in 2016 waren China, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Japan, Thailand, Taiwan, India, Maleisië, Rusland en Hongkong.

• Negen markten van Amway groeiden met dubbelcijferige percentages ten opzichte van 2015. 

Voor alle meest recente feiten en cijfers over Amway surft u naar globalnews.amway.com/media-guide.

 
Over Amway

Amway is een toonaangevend familiebedrijf en verkoopt meer dan 400 verschillende, kwalitatief hoogwaardige consumentenproducten in de categorieën beauty, wellness en homecare. De producten worden uitsluitend via onafhankelijke distributeurs verkocht aan consumenten. Het bedrijf werd in 1959 opgericht in Ada, Verenigde Staten en is actief in meer dan 100 landen. In 2016 heeft Amway een omzet gegenereerd 8,8 miljard dollar.
Amway’s best verkopende merken zijn NutriliteTM vitamines, mineralen en voedingssupplementen, ArtistryTM huidverzorging en cosmetica en eSpringTM waterbehandelingssystemen. Meer informatie over Amway kan gevonden worden op globalnews.amway.com

Geef een reactie

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia