Belgium BEL  
dut  

rss

  • rss
Persberichten - Amway
Amway boekt een omzet van $ 9,5 miljard USD in 2015

2016.02.04 - 

ADA, MICH., USA (3 februari 2016) – Amway kondigde vandaag een omzet aan van $ 9,5 miljard USD voor het jaar dat eindigde op 31 december 2015, dit is een daling van 12 procent in vergelijking met de cijfers van 2014.

De directe verkoper zag zijn omzet bij constante dollarkoers stijgen in 70 procent van zijn top 20-markten, maar net als vele internationale ondernemingen had ook Amway te kampen met een zwakke verkoop in China en ongunstige wisselkoersen die de winst teniet deden.

“We kenden een groei in zeven van onze top 10-markten en de opkomende markten in Latijns-Amerika en elders blijven goed presteren”, aldus Steve Van Andel, Chairman van Amway. “Verschillende markten behaalden een recordomzet in 2015, terwijl andere hun beste prestaties sinds enige tijd konden voorleggen. De toenemende concurrentie uit China en ongunstige wisselkoersen verhullen dat het wereldwijd over het algemeen een positief jaar was voor Amway.”

Het bedrijf tekende een opmerkelijke groei op in vertrouwde markten, zoals de Verenigde Staten, Zuid-Korea, Japan, Taiwan en Maleisië, maar ook in opkomende markten zoals Brazilië, Mexico en vele andere.

De top 10-markten voor Amway in 2015 waren China, Zuid-Korea, de Verenigde Staten, Japan, Thailand, Rusland, Taiwan, Maleisië, India en Oekraïne.

De voedingscategorie van vitaminen, voedingssupplementen en afslankproducten was nog altijd de categorie met de beste verkoopcijfers voor Amway, goed voor 46 procent van de omzet. Schoonheids- en persoonlijke verzorgingsproducten waren goed voor 25 procent van de omzet. Duurzame producten, waaronder het eSpring™ waterzuiveringssysteem en Atmosphere™ luchtbehandelingssysteem, vertegenwoor-digen 16 procent van de omzet, terwijl thuiszorgproducten 7 procent van de omzet genereren. Andere aanbiedingen waren goed voor 6 procent. Enkele belangrijke productlanceringen voor Amway in 2015 waren Nutrilite Phyto2Go™, Truvivity™ by Nutrilite™, Artistry Supreme LX™ en Artistry Hydra-V™.

Amway zette zijn investeringen verder in 2015, waarbij de nadruk lag op productie en O&O, samen met digitale platformen en opleiding voor zijn Amway Business Owners. Het bedrijf opende vorig jaar alleen al vijf productievestigingen en een grote O&O-site – met als hoogtepunt de uitbreiding met $335 miljoen van de productie en O&O. Bovendien lanceerde het bedrijf nieuwe digitale tools om Amway Business Owners te helpen hun eigen bedrijf te beheren, producten te presenteren, en nieuwe vaardigheden en kennis op te doen. Er werden meer dan drie miljoen online leersessies gehouden in 2015.

Wereldwijd hebben de zelfstandige verkopers van Amway een sterke klantenbasis opgebouwd. Op basis van recente onderzoeken* zijn de producten van Amway™ terug te vinden bij 71 miljoen gezinnen, verspreid over 10 van zijn topmarkten – en die gezinnen maken geen deel uit van de Amway verkopers.

“Wereldwijd gaan steeds meer mensen op zoek naar een mogelijkheid om iets op zelfstandige basis te doen – of ze nu een extra centje willen verdienen of zich grootschaliger willen inzetten om meer te verdienen. We zijn uitstekend gepositioneerd om aan die vraag te voldoen met een businessopportuniteit die weinig kosten en risico’s met zich meebrengt om producten van wereldklasse te verkopen”, aldus Doug DeVos, President van Amway en Chairman van de World Federation of Direct Selling Associations (WfDSA). “Door de veranderende definitie van ondernemerschap zitten onze ondernemers – Amway Business Owners – in een goede positie omdat ze inspelen op de behoeften van de wereldwijde klanten.”

Het Amway Global Entrepreneurship Report, uitgebracht in november 2015, kwantificeerde opvattingen over ondernemerschap en de ondernemingsgeest. Ongeveer 50.000 mensen in 44 landen werden ondervraagd en 75 procent liet zich positief uit over ondernemerschap. De deelnemers onder de 35 jaar waren zelfs nog positiever, 81 procent van hen reageerde gunstig.

Over Amway
Amway is een toonaangevend familiebedrijf en verkoopt meer dan vierhonderd verschillende, kwalitatief hoogwaardige consumentenproducten in de categorieën beauty, wellness en homecare. De producten worden uitsluitend via zelfstandige distributeurs verkocht aan consumenten. Het bedrijf werd in 1959 opgericht in Ada, Verenigde Staten en is actief in meer dan honderd landen. In 2015 heeft Amway een omzet gerealiseerd van 9,5 miljard dollar.

Amway’s best verkopende merken zijn Nutrilite™ vitamines, mineralen en voedingssupplementen, Artistry™ huidverzorging en cosmetica en eSpring™ waterbehandelingssystemen. Meer informatie over Amway kan gevonden worden op www.amway.be en www.news.amway.be

Perscontact :
Cécile Purnode
Corporate Affairs Manager
Cecile.purnode@amway.com
+32 479 52 69 11

*Op basis van de beschikbare bevolkingsgegevens over de specifieke markten en enquêtes die tussen mei 2013 – juni 2014 gehouden werden in China, India, Japan, Korea, Maleisië, Rusland, Taiwan, Thailand, de Verenigde Staten en Vietnam door een onafhankelijk onderzoeksbureau.

Geef een reactie

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia